Családi Iskola

Kapcsoljuk ki mindenekelőtt Montessori rendszerét, melynek leírása élénken megvilágítja szellemét, de amelyből tanítási anyagunk nagy része hiányzik.
A Jena-Plan leírása viszont az én könyvemmel szemben egy eléggé nem méltányolható előnnyel bír. A jenai egyetem kisérleti munkáját a kiadványok hosszú sorában ismerteti. Mindezeket számbavéve xsak egy mintakép jöhet komolyan tekintetbe: Decroly Életiskolájának leírása.Ám Hamaide célkitűzése is mennyivel könnyebben valósítható meg, mint az enyém ! Igaz, Hamaide is az iskolai élet egészét akarja érzékeltetni, de azért távolról sincs olyan fokban szüksége arra, hogy életbe való közvetlen átvitel lehetőségét célozza. Hamaide francia nyelvű könyve már nyelvénél fogva az egész világnak szó, hogy felhívja figyelmét ere az értékes kísérletre. akiket bűvkörébe tud vonni, azok- jól tudja – keresik majd az utat, hogy Decroly rendszerével közelebbről megismerkedjenek. A belga néptanító, vagy akár a külföldi iskolafenntartó, ha Declory eszméi lelkesítik, nem a könyvet fogja elsősorban tanulmányozni, hanem elmegy Decrolly Bruxelles-i iskolájába, vagy Hamaide École Nouvelle-jébe, avagy ama népfőiskolai osztályok egyikébe, amelyekben a mester ellenőrzésével Hanmaide és mások bevezették Decroly rendszerét. Nekem evvel szemben egy könyv halk szaván keresztül kell azt is bebizonyítanom, hogy a status quo nem akadálya az elemi iskoláink messzemenő átalakításának, be kell mutatnom, a megvalósítás lehetőségét, s meg kell értetnem, hogy a “Családi Iskola ” rendszere a mi kis kisérleti iskolánk keretein túl is életképes ls megvalósítható.
Tudom, sokakban felmerül már a kérdés, hogy ezek szerint a “Családi Iskola ” rendszere e könyv alapján bármelyik iskolában átvihető-e, természetesen feltételezve, hogy a felügyelő hatóság megértő az újszerű törekvésekkel s az elért eredményekkel szemben ?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*