Családi Iskola

Az eltérés nagyságát talán legjobban jellemzi az a különbség, mely magában a munka célkitűzésében rejlik.Az említett pedagógusok közül egyiknek sem kellett olyan súlyos feladattal megküzdenie,mint ami az én munkámra nehezedett. Én ugyanis tantervünk lassan-lassan lazuló, de még mindig erősen megszabott keretét teljesen nem mellőzhettem, amint azt a külföldi reformerek szinte korlátlan szabadságukban megtehették. Nekem tehát úgy kellett felépítenem s leírnom iskolarendszeremet, hogy az iskola reform ennek nyomán mintegy alulról a néptanító oldaláról beszivárogva legyen megvalósítható, bevezetése ne kerüljön tetemes összegekbe és bevezetése ne kívánja meg az iskolaéletnek a régivel össze nem egyeztethető, teljes átszervezését. És mégis meg tudjon felelni a gyermeklélek jelenének s a jövő előkészítésének.,
Ezek a korlátok akkor, amikor útnak indultam, nyomasztó bilincsnek látszottak, de ma , hosszú évek multán úgy látom, hogy az iskola szerves , fokozatos átalakulásának jelölve ki az útját, közel hozzuk az új iskola eljövetelének korszakát, mintha egy csapással elvágunk magunk mögött minden hidaz,. Hisz csak így remélhetjük, hogy a népoktatás óriási gépezetét megmozgathatjuk.
De vegyük közelebbről szemügyre az említett pedagógiai munkákat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*